پایپینگ لوله کشی
30
16455

پایپینگ و لوله کشی

به طور کلی پایپنگ و لوله کشی برای انتقال انواع سیال استفاده می‌شود. هر سیالی ویژگی منحصر به فرد خود را دارد. بنابراین برای هر سیال لوله مخصوص به آن انتخاب می‌شود. مسلم است که با تغییر نوع لوله روش پایپینک و اجرای لوله کشی متفاوت است. در ادامه انواع لوله کشی‌های ساختمان آمده است.

 

لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان

این نوع لوله‌کشی تقریبا آسان ترین نوع لوله‌کشی است. در گذشته برای این نوع لوله‌کشی از لوله گالوانیزه استفاده می‌شد. دو خط لوله سرد و گرم به موازات هم در این لوله کشی اجرا می‌شود و به همین دلیل به آن لوله کشی سرد و گرم گفته می‌شود. لوله کشی سرد و گرم امروزه با استفاده از لوله‌های پلی پروپیلن انجام می‌گیرد. لوله کشی با استفاده از این نوع لوله کار را برای بسیاری از مجریان آسان نموده است. در کنار این لوله لوله‌هایی با اتصالات کوپلی که اصطلاحا به آن لوله‌های پنج لایه گفته می‌شود وجود دارد که به دلیل قیمت بالای آن در بسیاری از ساختمان‌ها اجرا نشده است اما استفاده از آن رو به گسترش است. در دنیا انواع لوله‌کشی آب وجود دارد. مانند لوله کشی مسی. اما در ایران رایج ترین نوع لوله‌کشی همان لوله‌های پلیمری است.

لوله‌کشی فاضلاب

برای انتقال فاضلاب بهداشتی و همچنین فاضلاب خاکستری ساختمان از لوله‌های مختلفی استفاده می‎شود. در گذشته برای این نوع لوله‌کشی از چدن استفاده می‌شد. چدن با توجه به مقاومتی که در آن زمان نسبت به بقیه اجناس داشت تا مدت‌ها از مواد اولیه لوله‌کشی فاضلاب بود. بعد از اینکه لوله پلیکا با کیفیت مرغوب و استاندارد به بازار آمد، لوله‌های چدنی جای خود را به لوله‌های پلیمری دادند. این لوله‌ها اجرای ساده و مقاومت مناسب را برای لوله‌کشی فاضلاب داشتند. اما از طرفی این لوله‌ها در برابر گرما مقاومت خود را از دست داده و در آتش سوزی ها مشکل ساز می‌شدند. این مشکل با تغییر ساخت ساختمان‌ها و استانداردها برای پوشیده شدن لوله‌های فاضلاب برطرف شد. امروزه لوله‌ پلی اتیلن و پوش فیت هم بخش بزرگی از لوله‎های مصرفی را به خود اختصاص داده اند که با توجه به نظر مهندس طراح و همچنین برآوردهای اقتصادی، لوله‌های مورد استفاده انتخاب می‌شوند.

لوله کشی گاز خانگی و تجاری

لوله کشی گاز خانگی و تجاری توسط مجریانی انجام می‌گیرد که مجوز لازم برای اجرا را از طرف نظام مهندسی ساختمان دارند. این لوله‌کشی باید توسط افراد مجرب و جوشکاران حرفه‌ای لوله انجام گیرد. مساله ایمنی این نوع لوله‌کشی آن را به عنوان حساس‌ترین نوع لوله‌کشی در ساختمان برگزیده است. لوله‌کشی گاز خانگی و تجاری باید با استفاده از لوله‌های مانیسمان (بدون درز) و یا لوله‌های درزدار رده سنگین انجام گیرد. بعد از لوله‌کشی، صحت اجرای آن توسط ناظر نظام مهندسی تایید می‌شود. لوله‌کشی گاز خانگی به فشار 1/4 پوند بر اینچ مربع و لوله کشی تجاری به 1/4 تا 2 پوند بر اینچ مربع اطلاق می‌شود.

لوله‌کشی شوفاژ و موتورخانه

موتورخانه یک ساختمان قلب تپنده یک ساختمان است و انرژی لازم را برای ایجاد شرایط محیطی مناسب در ساختمان برای ساکنین ایجاد می‌‌کند. موتورخانه از تجهیزاتی تشکیل شده است که برای انتقال آب بین آن‌ها و تکمیل فرآیند نیازمند لوله‌کشی است. برای لوله‌کشی موتورخانه و آب در گردش آن همواره از لوله‌های سیاه استفاده می‌شود. لوله‌های سیاه باید توسط یک جوشکار لوله به هم متصل شود و لوله‌کشی باید توسط افراد مجرب انجام گیرد. لوله‌کشی موتورخانه باید کاملا دقیق و قابل ردیابی باشد و تا قسمت رایزرهای مربوط به هر بخش علامت‌گذاری شود. مجریان این نوع لوله‌کشی باید کمال سلیقه و زیبایی را در اجرای آن رعایت نمایند تا هم عمر موتورخانه افزایش یابد و هم تعمیر و نگهداری آن ساده و کم هزینه تر شود.

لوله کشی صنعتی آب

لوله‌کشی صنعتی آب با استفاده از لوله‌های فولادی و یا پلی اتیلن انجام می‌شود. همانطور که از اسم این نوع لوله‌کشی مشخص است، این نوع لوله‌کشی در مراکز صنعتی و غیر از ساختمان‌های مسکونی و تجاری و عمومی انجام می‌گیرد. ویژگی این نوع لوله‌کشی و تمایز آن با لوله‌کشی‌های دیگر اول از همه آب مورد استفاده است که آبی غیر از آب آشامیدنی است. همچنین این نوع لوله‌کشی قطر بزرگتری نسبت به لوله‌کشی خانگی دارد. این نوع لوله‌کشی در کارخانه‌ها، مزارع کشاورزی و همچنین خطوط انتقال اب انجام می‌گیرد. برای اجرا این نوع لوله‌کشی در مکان‌هایی که آب آن شور است معمولا از لوله‌های پلی اتیلن استفاده می‌شود.

لوله کشی گاز صنعتی

لوله‌کشی گاز صنعتی شامل لوله‌‌کشی لوله‌هایی است که فشار گاز درون آن بین 2 تا 60 پوند بر اینچ مربع است. برای این نوع پایپینگ از لوله‌های فولادی رده سنگین و یا لوله‌های پلی‌اتیلن با جوش الکتروفیوژن استفاده می‌شود. اجرای این نوع لوله‌کشی نیازمند مجوز از وزارت صنعت و معدن است. در لوله‌کشی فولادی گاز صنعتی، جوشکاری خاصی انجام می‌شود و حتما باید توسط افراد حرفه‌ای و با تجربه که به آنها جوشکار کد گفته می‌شود بهره‌گیری کرد. لوله‌کشی پلی‌اتین گاز برای انتقال گاز به علمک ساختمان‌ها استفاده می‌شود. لوله کشی صنعتی در ساخت پست تقلیل گاز، لوله‌های صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، لوله‌های خاص که نیازمند ایمنی بالا است و لوله‌های انتقال گاز از پست تقلیل به منازل اجرا می‌شود.

 

خدمات ما

علم مهندسی، زیبایی و تعهد، از جمله ویژگی‌های اعضای شرکت تیلار است که در قسمت‌های مختلف خدمات خود به مشتریان عزیز قابل مشاهده است.

 

قیمت ها

تمامی قیمت‌های خدمات و اجناس شرکت آذر فراز تیلار، با توجه به استانداردهای مهندسی، بهترین مصالح مورد استفاده و همچنین بر مبنای فهرست بهای مصوب خواهد بود.

 

تولیدات تیلار

شرکت تیلار، تولید کننده انواع مخازن موتورخانه، بویلرهای فولادی، کلکتورها، بوستر پمپ‌های آبرسانی و آتش نشانی است. در حال حاضر فروشگاه و کارخانه تیلار در دستور کار است.

 

گارانتی و تضمین

شرکت تیلار، با بیان ضوابط و شرایط به مشتریان عزیز، تضمین و گارانتی خدمات و محصولات خود را اعلام می‌کند و هم به صورت قلبی و هم تعهدی آماده ارایه خدمات پس از فروش است.

 

مشتریان شرکت تیلار

لوله کشی و تعمیر تاسیسات بانک مرکزی
تعمیر و اجرای سیستم برج خنک کننده و موتورخانه شرکت فورج البرز
تعمیر و اجرای سیستم موتورخانه سرمایشی شرکت قدس نیرو
عایق کاری حرارتی ساختمان بیمارستان ولیعصر و موتورخانه گرمایشی
اجرای انواع تصفیه خانه در سطح پارک های تهران
تعمیر و نگهداری موتورخانه های ادارات مالیات تهران
عایق کاری منابع موتورخانه شرکت ایران روتاتیو
اجرای موتورخانه باشگاه دانشگاه آزاد اقلید فارس

شبکه‌های اجتماعی

 گوگل پلاس   کانال تلگرام شرکت تیلار   فیس بوک

اینتساگرام شرکت تیلار   توییتر   ما را در آپارات دنبال کنید

حساب linked in شرکت

تماس با ما

  • iconتهران، شادآباد، بازار آهن، بلوک1،طبقه2،واحد 45
  • iconاین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت داریدAFTilar[at]outlook.com
  • icon02166314461
  • iconشنبه تا چهارشنبه: 8صبح تا 6 عصر
    پنج شنبه ها: 8 صبح تا 2 عصر
Top